Zoeken
  • yourhappybodycoach

Supplementen; de do's en don'ts + leuke kortingscode

Bijgewerkt op: 12 sep.

De waarschuwingen vliegen je om de oren; ''vitamine D tekort een wereldwijde pandemie'', ''Covid klachten door tekort aan vitamine C''.. en ga zo nog maar even door.


Denk je nu ‘pfff, het zal wel’? Dat snap ik heel goed. Waarom het toch verstandig is om wat supplementen toe te voegen aan je voedingspatroon? Dat leg ik je hieronder uit, lees snel verder.

Supplementen Je vindt ze van A t/m Z, letterlijk 😉 Wat zijn supplementen nu eigenlijk? Als orthomoleculair therapeut zie ik ze als een toevoeging van je voedingspatroon, wat voor iedereen weer anders is. Later in de blog zal ik je uitleggen voor wie welke suppletie handig is.

Je hebt ze in poeder, pil en injectievorm. En opnieuw, dit is voor iedereen weer anders. Heb je chronisch vitamine D tekort door je donkere huidskleur? Dan kan een vitamine D injectie bijvoorbeeld handig zijn.


Slik je liever geen pillen? Neem dan een poeder en voeg elke ochtend wat toe aan je yoghurt of havermout. Maak het jezelf zo makkelijk mogelijk.


Waarom supplementen toevoegen? Ja, waarom eigenlijk? Het huidige Westerse voedingspatroon levert in veel gevallen helaas niet alle voedingsstoffen die wij nodig hebben. Vooral door uitputting van de bodem en vele industriële bewerkingen van de voedingsmiddelen. Dat maakt ons voedsel genetisch gemanipuleerd en vol met additieven (e-nummers). Bleghh…


Kortom de voedingsmiddelen bevatten niet meer de vitamines en mineralen die we nodig hebben om optimaal gezond te zijn. Sterker nog, al die bewerkingen vragen om meer vitamine en mineralen VERbruik in je lichaam.


Vitaminen en mineralen slurper Daarnaast zijn er nog tal van factoren die je opname remmen. De grootste boosdoener: STRESS

Stress slurpt bijvoorbeeld magnesium, wat je weer nodig hebt voor belangrijke processen in je lichaam.


Welke supplementen zijn voor jou handig? Dit is nogal een persoonlijke vraag aangezien jouw situatie anders is dan die van mij. Ben je zwanger? Denk dan aan foliumzuur. Slik je anticonceptie? Dat slurpt B12 (Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat B12 maar liefst met 50% verlaagd is bij vrouwen die de pil slikken ten opzichte van vrouwen die geen anticonceptie gebruiken; shocking!). Ben je vaak ziek? Denk dan eens aan vitamine C. Moe? IJzer, magnesium. Haaruitval? Jodium en/of omega 3. Ga zo maar door.


Do’s / don’ts Ga geen supplementen slikken zonder persoonlijk advies. Ik help je hierbij uiteraard graag verder in een kort advies (helft van consultkosten) of volledig los consult.


Kijk bij diensten welk consult bij jou past of neem even contact op via info@yourhappybodycoach.nl. Weet je precies wat je moet kopen, gebruik dan de code yourhappybodycoach voor een korting.


Benieuwd hoe je jezelf gelukkig eet? Lees dan mijn andere blog 'Eet jezelf gelukkig'.


Tot snel! Liefs, Anouk


20 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven