Wat eten met ziekte van Hashimoto

Hashimoto, het klinkt als een wijze Japanse man zei mijn oma altijd. Nadat de ziekte van Hashimoto bij mijn opa was vastgesteld begonnen de puzzelstukjes in elkaar te vallen. Lees hier meer over de ziekte van Hashimoto.

Ik vertel je graag wat je het beste kunt eten met ziekte van Hashimoto. En welke producten je beter kunt laten staan.

  1. Vermijd gluten, caseïne en soja
    Het hoeft niet radicaal, maar beperk het in je voedingspatroon. Uit onderzoek blijkt dat gluten en caseïne zorgen voor een auto-immuun reactie, waarbij je lichaam je schildklier kan aanvallen en de schildklierwerking vertraagd wordt. Heb je hulp bij je voeding nodig? Ik maak voedingsschema’s op maat zodat je tijd kunt besparen.
     

  2. Kies voor ontstekingsremmende voeding
    Bij de ziekte van Hashimoto wil je je ontstekingen zo laag mogelijk houden. Kies voor omega 3 producten zoals olijfolie, vette vis, walnoten en avocado.
     

  3. Groenten en fruit
    Zo voor de hand liggend, maar we vergeten het vaak. Voeg lekker wat wortel toe aan je havermout, maak een groentesoep voor de lunch en vul ¾ van je dinerbord met groenten.
     

Eetsmakelijk!

Klik hier voor een gratis kennismaking en ik help je graag verder. In Haarlem en omstreken kom ik bij jou thuis. Liever online? Dat is natuurlijk ook goed en een stukje goedkoper!

Klaar om je fit en energiek te voelen?